פתחתם את העסק שתמיד רציתם, השקעתם בו את נשמתכם וכספכם, שפכתם הרבה דם, יזע, דמעות ועצבים, והנה - העסק קם! אפילו יש לקוחות! העסק אפילו התחיל לספק לנו כמה רגעי נחת: לקוח מרוצה, עסקה טובה שנסגרה...
הגעת לעצמאות שתמיד רצית - עסק משלך!
עכשיו רק נשאר לקטוף את הפירות ולנוח על השמרים....
האמנם?!
אז אחרי כל הסיסמאות והקלישאות - הנה התכל'ס:
העסק שלנו הוא כמו עוד אחד מילדינו! הוא זקוק לחום, אהבה, תחזוק שוטף, ליטופים וטיפוח האגו, לפעמים קצת שיחות מוטיבציה... וכמו שאנחנו משקיעים בילד - קונים לו צעצועים, בגדים, שולחים אותו לחוגים, לוקחים אותו לטייל בשבת... כך גם ה"ילד העסקי" שלנו דרוש תשומת לב.
אז מתי עצרתם רגע וחשבתם מתי בפעם האחרונה השקעתם בילד העסקי שלכם? ההשקעה לא חייבת להיות רק השקעה חומרית או כספית. הנה כמה רעיונות לליטופי אגו לעסק:
1. שיפוץ. לא השיפוץ היקר, המבלגן והמורכב. יכול להיות רק צבע על קיר אחד בולט, הוספת טפט רלוונטי, הצבת מנורה / עציץ באיזו פינה חשוכה. לפעמים הזזה של רהיט ממקום למקום או סתם כמה נרות דקורטיביים יכולים לשנות את האווירה ולעשות הבדל של ממש!
2. תרעננו את רשימת הלקוחות ושמרו איתם על קשר. הציעו ללקוחות קיימים מחירי מבצע או כל הצעה אטרקטיבית אחרת וכך גם תמשכו אליכם לקוחות חדשים. שמרו על קשר עם הלקוחות בעזרת דף עסק בפייסבוק / טוויטר/ בלוג / אתר אינטרנט. יכול להיות שהתובנה הבאה שלכם / טיפ / מאמר שתכתבו - הם יהיו אלה שיביאו את הלקוח הבא או יגרמו ללקוחות קיימים להעלות אתכם כנושא לשיחה.
3. עשו סדר: בחשבונות, ניירת, מסמכים וכו'. אחת לתקופה עשו סדר פסח בכל הניירת - יותר בשביל ניקיון הנפש מאשר לשם הסדר עצמו. זה גם הזמן לחשבון נפש קטן: האם אנחנו מרוויחים כמו שהיינו רוצים? האם ההוצאות שלנו גדולות מידי? איפה אפשר לקצץ?
4. יש לכם עובדים? גם הם רוצים קצת יחס... כדאי לקיים מפגשים מחוץ למסגרת העבודה אחת לחצי שנה או בהתאם לצורך. זה יכול להיות ערב בבית של אחד העובדים, בילוי משותף באיזו הופעה, "סתם" מפגש בבית קפה או השתתפות בסדנא / השתלמות מקצועית. מתוך המפגשים האלה יכולות לצמוח תועלות שלא חשבתם עליהן.
5. הרחיבו את הידע שלכם. חשוב לא להישאר "תקועים" במקום. השתתפו בהשתלמויות, הרצאות, סדנאות, קורסים וכל מה שיכול לתת לעסק ולכם ערף מוסף. ואם נקשר לעצה השנייה: שתפו את הלקוחות בעיקרי ההרצאה או טיפים שלקחתם משם.
אל תעשו הכל בבת אחת. הקדישו את הזמן והיחס הראוי לכל צעד, תראו איך זה משפיע על העסק, ורק אז תמשיכו לצעד הבא.
תזכרו - זה שהעסק שלכם נושם - זה לא אומר שהוא חי! אז איך אתם הולכים להחיות את הילד העסקי שלכם?
המחברת היא בעלת אתר לבניית אתרים http://www.finix.media-sb.co.il/
המתמחה בבניית ועיצוב אתרים ייחודיים לעסקים קטנים